Itzultzeko Traducir Traducir Traduzir Traduire Translate Tradurre Übersetzen Перакладаць Μεταφράζω يترجم Fordítás 翻译 Превеждам

6 de setembre del 2008

Ple Extraordinari de Setembre

En el Plenari celebrat el dimecres dia 3 es va passar a votació un únic punt de l’ordre del dia: Proposta de resolució per desestimar el recurs presentat pel concessionari del equipament municipal del camping-alberg i piscines municipals.

El recurs de reposició que presentà el concessionari de l’equipament municipal, es contra l’acord del Ple extraordinari del dia 11 de juliol mitjançant el qual se li va desestimar un altre recurs en el que demanava que es suspengués la intervenció del servei de l’equipament. Cal recordar que uns dies abans, el 4 de juliol, el Ple, reunit en sessió extraordinària, va aprovar (amb els vots a favor de CIU, els vots en contra d’Iniciativa-EPM i les abstencions d’AISA-FIC i ERC) intervenir l’equipament turístic camping-alberg i piscines municipals per un període màxim de dos anys.

El regidor d’ERC va lamentar la manca de comunicació per part de l’equip de govern de CIU amb les diferents forces polítiques sobre els arguments emprats en l’informe que l’equip de govern ha traslladat a la comissió juridico-assessora de la Generalitat sobre aquest afer i va explicar que quedava a l’espera del dictamen de dita comissió del qual “entenem que se’n derivaran unes responsabilitats que s’hauran d’assumir”, va puntualitzar.

Iniciativa-EPM va demanar explicacions sobre el fet de que el concessionari denegués l’entrada a les instal·lacions municipals a membres de l’equip de govern i tècnics

”Que es el que ha fet l’Ajuntament per recuperar els 180.000€ ?”.

municipals quan es disposaven a dur a terme la intervenció i per la qual cosa va ser necessària la intervenció de la Guardia Civil que va aixecar acta d’una situació que va “impedir exercir com a propietaris i com administració”, va dir. També va preguntar “per que aquesta intervenció encara no s’ha fet ?”, donat que la intervenció de l’equipament va ser aprovada el 4 de juliol amb els vots de CIU. Va acabar preguntant “que es el que ha fet l’Ajuntament per recuperar els 180.000 € ?”, en referència a la quantitat que l’equip de govern va avançar al concessionari per que dugués a terme una piscina coberta.

Les escarides respostes del grup de CIU sobre el perquè no s’havia actuat van ser que “els serveis jurídics, a l’agost estan tancats” i “les qüestions més tècniques les contestarà la secretària”. Per la seva part, la secretària va explicar que “hem sol·licitat al tribunal contenciós de Tarragona que ens autoritzi la intervenció, però el mes d’agost es el mes d’agost”, va dir, tot explicant que sí s’havia intervingut a la piscina netejant-la i contractant el personal necessari que es requereix pel seu funcionament, fent-se càrrec l’Ajuntament del cobrament de les entrades, despeses de personal i materials i que després “tot això anirà a compte del Sr. Sitges quan es passin comptes”, va aclarir.

Seguidament s’obrí un segon torn d’intervencions.

ERC va preguntar a l’equip de govern sobre el criteri emprat per fer les contractacions del personal alhora que va manifestar la seva estranyesa de que

”Amb això nomes s’entén que s’ha arribat a alguna mena d’acord”.

només es fes una intervenció parcial de l’equipament, “com es pot fer una intervenció en una part de la instal·lació i a la resta no?”, en el sentit de que el concessionari no permet la intervenció en una part de l’equipament (camping-alberg) i en l’altra no hi posa cap impediment (piscines municipals) i va raonar el fet tot dient “això nomes s’entén, des d’un òptica critica com es la que jo tinc, que s’ha arribat a alguna mena d’acord”.

Iniciativa-EPM va manifestar la incoherència per part de l’equip de govern quan sol·licita, en el moment que el concessionari els hi denega l’accés per dur a terme la intervenció, la presencia de la Guardia Civil i, a posteriori, “porten el tema al contenciós, a la via administrativa. Per que no per la civil?”, va

”Això no sé si es un govern o un desgovern”.

preguntar. Referent al fet de que l’equip de govern de CIU no hagi esperat l’informe preceptiu de la Comissió Juridico Assessora de la Generalitat “abans de fer res del que han fet”, va considerar que “això no sé si es un govern o un desgovern”. I donat que la primera pregunta d’Iniciativa-EPM, referent a la quantitat econòmica que l’equip de govern avançà a l’arrendatari, no fou contestada, va tornar a preguntar “ ... i a més a més que han fet per recuperar els 180.000 € dels que vostès, tan dignament, van acceptar un pagaré que no podien acceptar, per que la llei preveu que no poden acceptar pagarés i vostès l’accepten i dels quals l’ús i gaudí el té el Sr. arrendatari?” i va reiterar-se “que fan vostès per recuperar aquests 180.000 €?”.

Les respostes de CIU a les preguntes formulades per Iniciativa-EPM van ser “com els altres temes d’aquest expedient estan en mans dels assessors jurídics, hi estan treballant i ja hi haurà notícies. No li puc dir gaire cosa més”. Iniciativa-EPM va replicar-li tot senyalant el fet de que el termini per cobrar el pagaré va finalitzar el mes de maig i va puntualitzar-li “ i encara estan esperant que els assessors jurídics els hi diguin com ho han de fer?. Vostès no saben que fer per recuperar els 180.000 € o es que està més embolicat del que nosaltres ens pensem?”. A la qual cosa el regidor de Governació va contestar que, en aquest tema, preferien anar “a velocitat creuer” i va tornar a referir-se als seus assessors jurídics per dir que “està a la seva mà” i que “ja tindran notícies”.

En quant a les preguntes formulades per ERC, la resposta va venir per part del regidor de Personal que va contestar que “es va fer una selecció d’acord a les capacitats, per edat, per estudis o per especialitats que es necessitaven. Com sempre s’havia fet”, segons va dir en referència als currículums que va al·legar que es presentaren.

La proposta de resolució fou desestimada amb els vots a favor de CIU, els vots en contra d’Iniciativa-EPM i les abstencions d’ERC i AISA-FIC.

Per saber més:

17 d’agost del 2008

Al·legacions d’Iniciativa-EPM al Reglament de les piscines municipals

Iniciativa-EPMIniciativa-EPM va presentar, la passada setmana, al·legacions al Reglament d’ús de les piscines municipals.

Les al·legacions, que consten de cinc pàgines, consideren el Reglament retrògrad pel fet de que “es basa en l’aplicació restrictiva de la norma”, deixa al “lliure albir” de l’equip de govern la interpretació de la mateixa i no en delimita les responsabilitats. Tanmateix, el qualifica com una “desconsideració” cap als usuaris pel fet de que consta de 39 punts entre limitacions a l’accés, obligacions i prohibicions davant de només 4 punts que fan referència als drets dels mateixos.

A més, consideren que l’equip de govern l’ha elaborat en contra de les persones enlloc de fer-lo pensant en els usuaris, doncs “hi prevalen les restriccions i les sancions econòmiques per damunt del drets dels usuaris”.

Així, les al·legacions que presenta Iniciativa-EPM consten de 20 propostes, entre modificacions i ampliacions del redactat del Reglament.

Cal fer menció de que en les al·legacions hi ha dos errades de redacció. L’una, quan diu que el Reglament va ser aprovat amb els vots en contra d’ERC, doncs el regidor d’aquest grup municipal no va assistir a aquest Ple. L’altra, a l’inici de la quarta pàgina, quan fa referència a l’article 16 enlloc de fer-ho al 11.2.

Clica el la icona de més avall si vols veure el text de les al·legacions.


11 d’agost del 2008

Redactat del Reglament d’ús de les piscines municipals

El Reglament d’ús de les piscines municipals va quedar aprovat amb els vots a favor de CIU, l’abstenció d’AISA-FIC i els vots en contra d’Iniciativa-EPM. El regidor d’ERC va excusar la seva no assistència al Ple.

La proposta d’acord de l’aprovació inicial del Reglament també portava implícit el sotmetre’l a informació pública per un termini de 30 dies a partir de la seva publicació al BOP mitjançant la seva exposició al taulell d’anuncis de l’Ajuntament. Durant aquest transcurs d’exposició pública, hom que ho desitgi pot presentar les al•legacions i reclamacions que consideri oportunes, en cas contrari, quedarà aprovat definitivament.

Si vols veure el reglament clica el botó de més avall:


21 de juliol del 2008

Reglament d’ús de les piscines municipals

El passat dia 11 de juliol va tenir lloc un altre Ple Extraordinari (tres Plens en 12 dies) per tal d’aprovar el reglament que ha de regir les normes d’ús de les piscines municipals. Al Ple, que va tenir lloc a les 12 h., i va excusar la seva no assistència el regidor d’ERC.

Qui serà el que decidirà aquesta samarreta entra i aquesta no?. Posaran controls d’alcoholèmia a l’accés de les piscines?. Qui decidirà que una persona pateix una malaltia infecciosa?. A qui se li demanarà el certificat mèdic?

Aquestes son algunes de les preguntes que la regidora d’Iniciativa-EPM, Alba Benedicto, va formular a l’equip de govern de CIU. Preguntes aquestes, i d’altres que formulà, que van obtenir per resposta un genèric “pel que fa a les preguntes que m’ha fet, estan contestades al article 14 que estableix el procediment que hi ha d’haver”, per part del portaveu de CIU.

En la valoració del reglament, la regidora d’Iniciativa-EPM, el va qualificar com a “retrògrad i carca”, “vulnerador” i “que es basa amb el lliure albir”. Segons manifestà, aquest reglament “atenta contra les llibertats individuals” donat que la intervenció de l’Ajuntament “va més enllà de preservar la seguretat de les persones” enlloc d’establir unes normes que “haurien de limitar-se a la convivència i no a la restricció” i amb el que “s’apunta i s’assenyala com un possible delinqüent quan passes per la porta”, va dir en referència als usuaris. Va acabar dient “vostès tornen a canviar les regles del joc a meitat partit”, igual que passà amb l’aplicació de l’ordenança fiscal de la taxa de l’escola bressol i en referència a que els usuaris ja fa quasi bé un mes i mig que han adquirit els abonaments, moment en que no existia aquest reglament.

A les preguntes de la regidora d’Iniciativa-EPM sobre si el reglament s’aplicaria a totes les piscines municipals, el regidor de l’equip de govern va contestar que només “s’aplicarà a la de Tivissa i Darmós, la de La Serra no es municipal, és de l’Associació de Veïns”. La regidora d’Iniciativa-EPM va matissar “A La Serra el socorrista qui el paga? I el manteniment de la piscina?”, a la qual cosa va respondre la regidora d’AISA-FIC que “el manteniment de la piscina el paga l’Associació de Veïns i el socorrista el paga l’Associació de Veïns, tot i que el gestiona l’Ajuntament de Tivissa que després factura a l’Associació de Veïns i, els veïns, paguen a l’Ajuntament”.

17 de juliol del 2008

Intervenció municipal

En el Ple Extraordinari del 4/07/2008 es va acordar la intervenció del servei públic Camping-Alberg i piscina municipal amb 4 vots a favor de l’equip de govern de CIU, 3 vots en contra d’Iniciativa-EPM, 1 abstenció d’AISA-FIC i 1 abstenció d’ERC.

La intervenció:

- La concessió continua vigent però l’Ajuntament es farà càrrec del servei mentre duri la intervenció temporal.

- L’Ajuntament obrirà un compte en una entitat bancària on hi quedaran reflectits tots els ingressos i totes les despeses que es produeixin durant el temps de la intervenció que es per un màxim de dos anys. En acabar la intervenció, l’Ajuntament haurà d’abonar el saldo positiu al concessionari.

- L’Ajuntament, mentre duri la intervenció, haurà de dur a terme el servei amb el personal que actualment hi treballa, pagant-los-hi els salaris corresponents.

ERC va fer palesa la inexistència del dictamen de la de la Comissió Jurídica Assessora, previ a l’extinció de la concessió per part de l’Ajuntament. Dictamen que, en paraules de l’alcalde, “es preceptiu però no vinculant”. A més, també va exposar que s’havia retornat l’expedient d’extinció que l’Ajuntament envià a la Generalitat per tal de que la Comissió Juridica Assessora pogués emetre el dictamen preceptiu, per no estar enviat en el format convingut. També va exposar la seva queixa pel fet de que s’hagués incorporat, a posteriori d’haver estat convocats al Plenari, documentació referent als punts a tractar i referint-se a l’equip de govern va dir “a nosaltres ens tindran al costat per rescatar la concessió si les coses es fan de manera legal”, però va vincular el fet de posicionar-se al costat de l’equip de govern a ”exigir responsabilitats, tant econòmiques com, si se’n deriven, jurídiques de l’anterior gestió i de l’anterior atorgament de la concessió”. Finalment, va argumentar la seva abstenció basant-se en el fet de que tenien “una certa recança” pel que es desprenia de l’expedient i que “esperarem al que dictamini la Comissió Jurídica Assessora”.



En referència al dictamen de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya que l’Ajuntament encara no té, Iniciativa-EPM va puntualitzar que, malgrat que no era vinculant, sí que era preceptiu, tot puntualitzant que, a més, es requeria l’informe previ de secretaria. Un informe que, encara que s’havia dut a terme, no feia menció en cap moment al fet de que era preceptiu el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i que l’equip de govern “havia de tenir abans d’iniciar el procés que ens ocupa”, va dir. També va fer referència al fet de que s’havia enviat la documentació a la Comissió “tard i malament, havent-se d’enviar altra vegada”. I va preguntar “Que passarà si el dictamen preceptiu de la Comissió no va en consonància amb les múltiples opcions empleades en el procés administratiu de l’equip de govern del nostre Ajuntament?” i “Diuen que no es vinculant, però nosaltres diem: serà nul de ple dret acords i decrets aprovats?

També, exposà que Iniciativa-EPM “ja fa anys que volem recuperar la concessió”, fent referència al contenciós administratiu interposat davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per considerar que la concessió vulnera la legalitat i que el dia 12 de juny va ser votat i fallat i resta a l’espera de sentencia.

Va acabar explicant el per que del seu vot en contra, considerant-lo un exercici de “responsabilitat de la nostra tasca com a regidors/es” tot dient “el nostre grup municipal no entrarà a jugar a aquest joc que vostès proposen per que entenem que les coses no es fan bé ni tenen el rigor administratiu adequat”. Finalment, va atribuir la possibilitat de que tot aquest afer “sigui una revenja personal de caire particular” en referència a l’alcalde.


16 de juliol del 2008

I amb l’aval ens hem quedat

Si, amb un pagaré sense fondos i sense els 180.000 € que l’equip de govern de CIU de l’Ajuntament de Tivissa va entregar al concessionari del camping-alberg per a que dugués a terme les obres pertinents per tal de tenir la piscina coberta i climatitzada.

Unes obres que havien d’estar acabades abans de finalitzar el 2007 i que després, l’equip de gover, va allargar-li al concessionari el plaç fins al maig del 2008 a canvi de que aquest aportés un aval o pagaré com a garantia en cas d’incompliment.

Doncs bé, el plaç ha vençut, la piscina no està ni coberta ni climatitzada i la ciutadania de Tivissa ens hem quedat amb 180.000 € menys a les nostres arques municipals.

Ara ja, l’equip de govern, ni pot culpabilitzar del retard en les obres al contenciós administratiu que Iniciativa-EPM va posar en el seu moment i al que imputaven el retard en les obres, ni crec que tingui temps per fer-ho. Estan massa ocupats en recuperar la concessió obrin expedients de rescat que es transmuten en un expedients d’extinció de la concessió, massa ocupats fent decrets d’alcaldia i contestant al•legacions del concessionari que parlen, fins i tot, de signatures falsificades. Massa ocupats en “desfacer entuertos”, greuges de difícil solució que auguren més despeses econòmiques per les nostres arques municipals.

En l’apartat de precs i preguntes del Plenari del 30/06/2008, els grups a l’oposició d’Iniciativa-EPM i ERC, en la seva tasca de control i fiscalització de l’equip de govern, van fer-li tot un seguit de preguntes sobre “l’afer” del camping-alberg i piscines municipals.

Preguntes realitzades per Iniciativa-EPM:




Preguntes realitzades per ERC:



Per saber més:

El Sr. Sitges té els euros I l’Ajuntament té l’aval.

14 de juliol del 2008

Moció d’ERC per l’inici de la creació d’un Pla municipal de desenvolupament econòmic i social sostenible.

En el 9è. punt de l’ordre del dia del Ple del 30/06/2008 es sotmetia a l’aprovació del Plenari la moció presentada per ERC. La moció feia referència l’inici de la creació d’un pla de desenvolupament municipal sostenible on tots els veïns del municipi “hi han de poder aportar la seva visió” i no deixi al municipi únicament “en mans dels interessos del mercat”. Així es presentava una moció que constava de cinc punts(1):

1.- Aprovar la creació d’una comissió d’estudi per l’inici del procés de redacció d’un Pla Director pel desenvolupament econòmic i social sostenible del municipi. Comissió que hauria d’estar conformada pels grups polítics, associacions, entitats del municipi i que hauria d’encarregar a organismes solvents (universitats, empreses especialitzades i administracions) els estudis que permetin definir i redactar aquest Pla.
2.- Fer la difusió del procés de redacció del Pla i de la creació de les comissions per l’inici del procés d’elaboració.
3.- Fer l’aprovació del Pla d’acord a les aportacions fetes per part dels diversos actors i amb el consens polític. Definir-lo amb convergència amb el Pla Director de les Terres de l’Ebre.
4.- Demanar subvencions als Departaments pertinents de la Generalitat i la Diputació de Tarragona per iniciar l’aprovació del Pla i l’estudi inicial.
5.- Fer les reserves de capital adequades i les previsions pressupostaries adients per que aquest Pla es pugui elaborar i redactar per l’any 2009.

ERC va manifestar la responsabilitat que tenen les forces polítiques a l’hora cercar el consens per assentar les bases del futur del municipi, “un futur que ha de contemplar una viabilitat econòmica d’acord amb un benestar social”, va dir. Va instar a tots els grups a fer “un esforç” per que aprovessin la moció tot remarcant el fet de que si no eren capaços d’aprovar consensos tan elementals com era aquesta moció “difícilment podem justificar determinades actuacions”. Va acabar dient “si vostès tornen a tirar el procés del POUM endavant sense un Pla Director de desenvolupament econòmic i social del municipi, s’equivoquen greument”.

AISA-FIC va argumentar que, malgrat que aquest era “un Pla de futur”, “una meravella”, que “ojalà es pogués desenvolupar ja” i que coincidia amb el fet de que s’havia de consensuar amb tot el municipi, contenia un punt “que no ens convens”, va dir en referència al cinquè punt. Així la regidora d’AISA-FIC, Lourdes Pena, argumentava l’important despesa econòmica que representa l’elaboració d’un Pla d’aquestes característiques tot afirmant que “no crec que hi hagi els diners ni la capacitat per avui poder portar algo així ni engega’l”, en referència al Pla i va puntualitzar la idoneïtat de parlar del Pla el 2009 per poder dur-lo a terme el 2010. Va acabar argumentant la seva abstenció dient “No hi ha diners. No se que es pensa la gent, però ni hi ha diners. No se si ho ha dit ningú avui en aquest Ple, però ja ho dic jo. No hi ha recursos per algo així, ni per avui ni per demà”.

Iniciativa-EPM va donar suport a la moció d’ERC tot manifestant el fet de que “naltros, les coses que trobem bones les aprovem i aquesta també l’aprovarem”. També va destacar la importància de tenir una planificació amb la participació dels “grups municipals i tots els agents socials del territori del municipi” per “no anar a salto de mata” que, afirmà, es com “es venent fent les coses”.

CIU argumentà el seu vot en contra de la moció emprant els mateixos arguments que la regidora d’AISA-FIC, “coincidim amb el discurs que ha fet la Lourdes, coincidim plenament”, va dir, tot explicant el fet de que, en l’actualitat, s’estan duent a terme dos comissions, “una que esta en funcionament i l’altra sobre el POUM”, de la que va dir que tenien la intenció de “convocar a la gent” en breu. Així, argumentà que “no es el moment per tota aquesta acumulació” per que, al seu entendre, comporta un l’alt cost d’esforços i recursos. Malgrat tot es mostrà obert “més endavant” a consensuar una data d’inici del Pla i “poder-ho portar al Ple”, va dir.

La moció va ser rebutjada amb els vots en contra de CIU (4), l’abstenció d’AISA-FIC (1) i el vots a favor d’ERC (1) i d’Iniciativa-EPM (3). Cal destacar que va ser necessari el vot de qualitat de l’alcalde donat l’empat que es produí.

(1) Els cinc punts de la moció son una transcripció literal de la lectura de la mateixa realitzada per la Secretaria de la Corporació, per tant, demano disculpes per endavant si alguna paraula no es correspon fidelment amb el text de la moció.

13 de juliol del 2008

Recursos de reposició

EIN???? La qüestió té relació amb l’afer del solar del C/ Sol, 15 propietat de la Promotora Onviure Habitatges de Qualitat, S.L. quan l’Ajutament va declarar l’estat de ruïna econòmica parcial les parets que sustenten una terrassa que sobrevola l’esmenta’t solar i que manté en discòrdia a la Promotora, el veí afectat i l’Ajuntament. El fet es que, l’Ajuntament requereix al veí afectat per a que enderroqui o rehabiliti les parets de la terrassa, reconeixent-lo com a propietari. El propietari de la terrassa no s’ho reconeix de les parets que la sustenten, si no només de la terrassa i la Promotora no considera propietari al veí afectat ni de les parets ni de la terrassa i a més al·lega que la ruïna econòmica parcial declarada per l’Ajuntament ho ha de ser total. Així s’aprovaren, en el Plenari del dia 30/06/2008, en punt separats, sengles recursos de reposició presentats per la Promotora i el veí afectat. Els recursos s’aprovaren amb els vots a favor de l’equip de govern de CIU, les abstencions d’AISA-FIC i ERC i els vots en contra d’Iniciativa-EPM.

Les frases:

Iniciativa-EPM: “nosaltres ja varem anunciar el que podia passar i no ens varem equivocar de res. Vostès sabran el que fan, vostès governen i vostès fan les coses de la manera que les fan” (...) “un Ajuntament no ha de donar la mateixa propietat a dos persones diferents” (...) “Vistos els primers recursos, denotem que l’Ajuntament va donar llicencia d’enderroc de la terrassa a l’empresa Onviure i després reconeixen un altre propietari” (...) “es fan les coses com es fan i així ens trobem

ERC: “molt ens temem que això acabarà amb un contenciós a l’Ajuntament” (...) “entenem aquí que l’equip de govern s’ha vist arrossegat a una situació per un informe no massa adequat de la Tècnica municipal”.

CIU: “No només ens ho temem que hi haurà un contenciós, n’estem seguríssims des del primer dia, seguríssims. Per que aquí hi haurà una de les dos parts que la proposta que faci l’Ajuntament no li agradarà i, per tant, la pròxima vegada estem segurs que posarà un contenciós administratiu, seguríssims.”

Per saber més:

Conveni amb Telefónica Moviles Espanya

En el Ple del 30 de juny, es va passar a l’aprovació d’un nou conveni amb Telefónica Moviles Espanya donat el canvi d’ubicació de l’antena que la companyia té previst instal·lar al nucli de Darmós, motiu pel qual es va aprovar un conveni en el seu dia. Segons explicà el portaveu de CIU, Telefònica considerava ara més adient la ubicació de l’antena junt al dipòsit municipal d’aigua enlloc d’on l’havia previst inicialment.

Iniciativa-EPM va expressar, en la línia del que ja manifestà en el Plenari del 21/12/2007, que “es una llàstima que una instal·lació no la puguin fer servir tots els demés”, cosa que podria ocasionar la creació d’instal·lacions “a diestro i siniestro”, va dir.

ERC va manifestar la importància que té el fet de fer els convenis “ben estipulats” per a que en un futur sigui “més fàcil fer arribar tota una sèrie de serveis que vindran” en referència a les noves tecnologies i va afegir el fet de que “crec que estan perdent oportunitats”.

El conveni quedà aprovat amb els vots a favor de CIU, AISA-FIC i ERC i els vots en contra d’Iniciativa-EPM.

9 de juliol del 2008

Pla local de joventut

En el Plenari del dia 30 de juny, s’aprovà el Pla Local de Joventut pel període 2008-2011. Un Pla que, en opinió del portaveu de CIU, es “molt semblant al criteri que s’havia portat fins ara” i que fou aprovat per unanimitat de tots els grups municipals.

La regidora d’Iniciativa-EPM, Alba Benedicto, va considerar el que entenia com un “canvi de rumb” i “una clara voluntat de consensuar” per part de l’actual regidora de Joventut en comparació a la passada legislatura i va anunciar el seu vot “en positiu” però que també va definir com un vot “de confiança que dipositem en vostè”, concretant en la regidora de Joventut de l’equip de govern a la que també va emplaçar a complir el Pla “en la seva totalitat”.

En opinió d’ERC, “els projectes son fluixets, bastant fluixets i es centren bàsicament en una formació no adreçada específicament a joves si no , més aviat, a nens ”. Malgrat tot, considerà que el Pla “ha passat la nota que el Departament demanava”.


8 de juliol del 2008

Es modifiquen els estatuts del Consorci del Molló

Consorci del Molló
Amb el Ple Ordinari del dia 30 de juny, queden modificats els estatuts del Consorci per a la promoció de sòl industrial del Molló en tres punts:

1.- Que el president del Consorci sigui sempre l’alcalde de Mora la Nova i el vicepresident l’alcalde de Tivissa.
2.- Que tots els membres del Consorci facin una aportació econòmica igual al Fons de Cooperació Local que rebin els Ajuntaments.
3.- Que tots els Ajuntaments membres del Consorci percebin l’ICIO en funció de la part proporcional del terreny que tinguin al Consorci.

La modificació dels estatuts s’aprovaren amb els vots favorables de l’equip de govern de CIU, AISA-FIC, ERC i l’abstenció d’Iniciativa-EPM.

7 de juliol del 2008

Plans Especials del Mas de l’Andreu i Mas de Biscorn

El passat dia 30 de juny donà inici el Ple Ordinari amb la votació de les actes anteriors 9, 10 i 11 que foren aprovades per unanimitat la núm. 9 i núm. 11, mentre que la núm.10 ho fou amb els vots a favor de CIU i AISA-FIC i en contra dels d’Iniciativa-EPM i ERC. Iniciativa-EPM manifestà “el redactat de l’acta núm. 10 es un desgavell. Hi ha afirmacions que no es corresponen, hi ha contestacions que no es corresponen i hi ha intervencions que no es corresponen”. També ERC, després de sol•licitar que s’incloguessin a l’acta les seves observacions, cosa que li fou denegat, manifestà “... vostè agafa el rave per les fulles i el tema tangencial el posa com estructural i això no és així, mai de la vida”, referint-se a la Secretària.

Seguidament es va debatre l’aprovació inicial del Pla Especial del Mas de l’Andreu. Aquest Pla preveu una intervenció urbanística al Mas de l’Andreu, a la finca de Biscorn d’unes 650 ha., amb la rehabilitació i ampliació del Mas per consolidar-hi un establiment hoteler de 6 plantes amb 40 habitacions i un restaurant.

En aquest sentit si referia ERC que, malgrat estar d’acord amb la consolidació
Mas de l'Andreudels Masos, va matisar “no ens està massa bé que determinades qüestions no tinguin tota la transparència que requereixen” evidenciant que existia un altre projecte per una planta termosolar en el mateix emplaçament i preguntant “quina relació guarden els dos projectes”.

Iniciativa-EPM, que va anunciar que s’abstindria “a l’espera del que pugui passar”, va fer referència encara a un altre projecte previst a la finca de Biscorn com es un projecte de parcs eòlics i preguntà “si en conjunt, de tot, està previst que aquesta finca de 650 ha., contempli parcs eòlics, termosolar i Pla Especial” a la qual cosa el portaveu de CIU contestà que “es la primera notícia sobre el parc eòlic”.

El Pla especial s’aprovà amb els quatre vots a favor de l’equip de govern de CIU i les abstencions d’Iniciativa-EPM, ERC i AISA-FIC.

En relació a l’aprovació inicial del Pla Especial del Mas de Biscorn, enclavat també a la finca de Biscorn i que preveu un restaurant-bar i habitatge pel
Mas de Biscornpropietari i masovers, s’aprovà amb els quatre vots a favor de l’equip de govern de CIU i les abstencions de la resta de grups polítics.

En aquests sentit, Iniciativa-EPM va manifestar la seva abstenció reiterant-se en el mateix que exposà en el punt anterior i malgrat el fet de que “aquesta masia s’ho val”. També ERC va abstenir-se reiterant-se en l’expresat en l’anterior punt tot manifestant “hi ha molts termes que no veiem clars”.

6 de juliol del 2008

Neix la EXGAE


La EXGAE que es defineix en la seva pàgina web com la primera assessoria quasi gratuïta en lliurar als ciutadans dels abusos de la SGAE i demés entitats de gestió, aposta per informar i ajudar a la ciutadania en general i als creadors, artistes i productors tant si es troben lligats a una entitat de gestió com si no amb l’horitzó de canviar els hàbits i les formes per un us més just i beneficiós dels recursos digitals

A tal fi posa a l’abast de tothom una assessoria legal, dona respostes en la seva web, disposa del que anomena “Eines d’autodefensa” que hom pot descarregar-se (models tipus de contractes, cartes, etc.) i, aprofitant el potencial que ofereix la Xarxa, ofereix eines per produir i accedir a repertoris que no estan subjectes a les recaptacions de les entitats de gestió (musica copyflet, etc)


30 de juny del 2008

70è. Aniversari de la Batalla de l’Ebre (1938-2008)

Congrès Internacional
El proper mes de juliol i durant els dies 24,25 i 26, podrem gaudir a Mora d’Ebre del Congrés de la Batalla de l’Ebre. L’esdeveniment està organitzat i coordinat per Terre de Fraternité, L’Universitat Rovira i Virgili, el Centro de Estudios y Documentación de las Brigadas Internacionales, en col·laboració amb el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya.

El congrés, que pretén ser obert a la participació d’historiadors, estudiosos, entitats memorialistes i dels protagonistes dels propis Arxiu històric PCEfets i que accepta la col·laboració de tothom que hi vulgui participar amb les seves aportacions, analitzarà i debatrà l’evolució dels fets i conseqüències de La Batalla de l’Ebre.

Durant els tres dies es duran a terme les diferents ponències que s’emmarquen dins de quatre sessions: La Batalla de l’Ebre, Les conjuntures polítiques del conflicte, Context Internacional i Altres “paisatges” de la batalla. Però, a més, hi haurà un programa d’activitats paral·leles al congrés que comptarà amb cinema i teatre a la fresca i, el dissabte dia 26, tindrà lloc l’escenificació sobre el pont i el riu de Mora d’Ebre: Anem a creuar l’Ebre!, a càrrec de l’entitat amateur Ejercito del Ebro que farà una recreació històrica de l’esdeveniment que enguany compleix el seu 70è. Aniversari, transportant-nos al 25 de juliol de 1938, quan les tropes republicanes, sota el comandament del General Vicente Rojo van creuar l’Ebre en una ofensiva brillantment dissenyada que pretenia donar un nou gir a la guerra civil espanyola.




Aquí podeu veure un vídeo de l’esdeveniment de l’any passat a Mora d’Ebre:


Per més informació i poder veure el programa del Congrés de la Batalla de l’Ebre clica sobre el botó de més avall.

Ay Carmela!

14 de juny del 2008

Projecció al Casal Cultural

Dema diumenge dia 22 a les 18 hores i al Casal Cultural, tindran lloc dos projeccions realitzades per Ramón Aragones.

Les projeccions de vídeo, fruit d’una tasca de recerca del seu realitzador, ens parlaran de com era la vida als masos de la muntanya de Tivissa mitjançant el testimoni del desaparegut Miquel “de Fabian” i de la maquina de cinema de la Societat Obrera amb el testimoni del seu últim operador, Ricard Cavallé, “Catalí”.

Per visualitzar d’altres vídeos de Ramón Aragones podeu visitar el seu singular bloc Tivissa en Imatges.


7 de juny del 2008

Exposició "Dones del PSUC"

Demà diumenge s’inaugura l’exposició “Dones del PSUC” a la Sala Social La Valquiria de la Societat Obrera de Tivissa. La inauguració anirà a càrrec de la Carmen Casas Godesart, una històrica militant de PSUC, i restarà oberta aquest diumenge dia 8 i el proper diumenge dia 15 de juny de les 18 h. a les 20 h

5 de juny del 2008

Festa del Club de Judo Tivissa

El Club de Judo Tivissa organitza una festa que comptarà amb activitats i un dinar popular, per finalitzar amb un concert-discoteca que tindrà lloc a la Plaça de la Cooperativa de Tivissa a partir de les 24 h. i al que invita a tothom. El concert anirà a càrrec del grup de punk-rock La Brossa (el seu fotolog) i La Mosca Negra (de Mora d’Ebre), per finalitzar amb el DJ Roke.

Per més informació visita el bloc del Club Judo Tivissa.



Ver mapa más grande

1 de juny del 2008

L’Ajuntament de Tivissa impedeix i obstaculitza els drets dels seus veïns

Temis, Deesa de la justicia Fa poc vaig conèixer que, un cop més, l’Ajuntament de Tivissa ha incorregut en una infracció greu. Aquest cop es per l’Agencia Catalana de Protecció de Dades que posa en evidencia la indefensió d’alguns veïns de Tivissa davant de la seva administració més propera: l’Ajuntament.

Així ho constata la Resolució del procediment sancionador d’infracció d’Administracions Públiques que l’Agencia Catalana de Protecció de Dades va iniciar el dia 20 d’abril de 2007 per una infracció greu contra l’Ajuntament de Tivissa.

Els fets tenen a veure amb un extreballador de l’Ajuntament de Tivissa i es remunten a l’octubre de 2003 quan el nou equip de govern de CiU, recent guanyador de les eleccions municipals celebrades el maig del mateix any, decideix fer unes proves psicotècniques a determinats treballadors/es per, segons l’equip de govern, “determinar la idoneïtat de la distribució de càrregues de treball”, i que tenien per objecte avaluar l’aptitud dels treballadors en qüestió en el desenvolupament del seu treball. Els treballadors/es manifesten la seva voluntat de col·laborar però demanen la paralització de les proves fins que no coneguin la finalitat del test psicotècnic i siguin informats els seus representants per consensuar (tal i com preveu l’Estatut dels Treballadors) la realització de les proves.

Davant l’actitud de fets consumats de l’alcalde, l’assabenten que presentaran un Recurs de Reposició contra l’acord de l’equip de govern de realitzar aquest psicotècnic forçant un pacte amb l’alcalde i, el 8 d’octubre de 2003, signen un acord on queda reflectit el compromís de l’Ajuntament de negociar el resultat i destí de les proves amb els representants dels treballadors/es. A més l’alcalde lliura un document als representants dels treballadors comunicant-los-hi que ha acordat en Comissió de Govern nº 13, de data 6/10/2003, “trametre al representants sindicals còpia de les proves d’avaluació i compromís de l’empresa de respecte de la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal”.

Així, després de quasi bé un any, el 5 de març de 2004, els representants dels treballadors de l’Ajuntament de Tivissa es veuen obligats a sol·licitar altre cop el resultat de les proves realitzades, doncs l’equip de govern municipal incompleix els pactes signats entre ambdues parts. Uns resultats que avui encara no han rebut ni rebran ja mai.

Es a partir d’aquest moment quan comença a sortir a la llum el que fins a les hores havia estat amagat entre bastidors i veritable objectiu de tot plegat: l’acomiadament d’una part de la plantilla.

I es en aquest context que el treballador en qüestió i a títol individual sol·licita a l’Ajuntament exercir el seu dret d’accés a les seves dades de caràcter personal (resultat de les proves psicotècniques) el 7 de març de 2005.

El 13 d’abril de 2005 el treballador fa una reclamació davant l’Agencia Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) contra l’Ajuntament de Tivissa per no obtenir resposta d’aquest a la seva sol·licitud de petició d’accés a les dades de caràcter personal (proves psicotècniques).

El 4 de juliol de 2005, 4 de setembre de 2005 i 10 d’octubre de 2006, l’APDCAT formula sengles requeriments a l’Ajuntament de Tivissa per que faci efectiva la seva obligació de contestar a l’afectat.

El 20 d’octubre de 2006, finalment contesta l’Ajuntament al·legant que havia procedit a destruir les dades durant el primer semestre de l’any 2005.

El 14 de novembre de 2006, l’ACPD envia un requeriment a l’Ajuntament per a que contesti sobre varies qüestions. Aquest requeriment no es contestat.

El 20 d’abril de 2007, l’ACPD inicia procediment sancionador per una infracció greu contra l’Ajuntament de Tivissa.

El 8 de maig de 2007, l’Ajuntament de Tivissa presenta al·legacions.

El 19 de setembre de 2007, presenta al·legacions el treballador en qüestió.

El 18 d’octubre de 2007, l’ACPD emet una resolució on, entre d’altres, estableix que l’Ajuntament ha incorregut en “infracció greu” per “Impedir o obstaculitzar l’exercici dels drets d’accés i oposició i la negativa a facilitar la informació que sigui sol·licitada”.


Es a dir que, després de quatre anys i 10 dies, s’ha fet palès que l’Ajuntament de Tivissa incorre en una infracció greu en matèria de protecció de dades, posant-se en evidència que l’Alcalde no acompleix els acords de la Comissió de Govern que ell mateix i el seu equip de govern aproven, ni tampoc els pactes que signa. Que es destrueix la documentació tot i no haver superat (ni de bon tros) el termini legalment establert per la seva prescripció i a pesar d’haver-hi varies sol·licituds d’accés a aquestes dades (per part de l’interessat i de la mateixa Agencia de Protecció de Dades). Que la custodia de la documentació de la nostra administració municipal, si més no, deixa molt que desitjar i obvia la llei d’una manera flagrant.

Diuent que la justícia es cega ... i jo afegiria: i lenta, però contundent.

23 de maig del 2008

Donde dije digo, hago Diego.

“El que es fa avui es demanar una reserva de freqüència la qual cosa, per aquest Ajuntament, no te cap cost. El dia que es decideixi posar en marxa o crear l’emissora municipal, s’haurà de tornar a sotmetre en aquest Ple i, per tant, serà aquell el moment per a retre comptes sobre aquest tema. (...) Una cosa no tes a veure amb l’altra, l’únic que estem fent avui es reservar un número. Aquest número pot estar reservat anys i panys i, al moment que es faci la sol·licitud pròpiament dita, s’haurà d’aportar tota aquesta documentació.” (J. Jardí dixit, alcalde)

"Es una sol·licitud de reserva de freqüència, no una sol·licitud de llicència." (M. Paniagua dixit, regidora de l’equip de govern).

"L’únic que estem demanant es una reserva de radiofreqüència, més endavant si els pressupostos i si el Ple ho creu convenient s’haurà de parlar de gestions, s’haurà de parlar de programació, s’haurà de parlar de costos, s’haurà de parlar d’altres coses. Avui estem parlant, només, de que hi hagi un número que sigui per on pugui circular les emissions de la futura emissora municipal de Tivissa. (...) Avui demanem un número, que serà el 107, el 108 o el cent no se que... i, un dia, esperem que el pressupost de l’Ajuntament permeti fer el debat de tot l’altre." (S. Samarra dixit, regidor de l’equip de govern).

D’aquesta manera, l’equip de govern de CIU de l’Ajuntament de Tivissa afirma i reafirma unes coses un dia i, a posteriori, en fa unes altres de facto.

Així ho posava en evidencia el grup municipal d’Iniciativa-EPM amb les preguntes realitzades a l’equip de govern en el Ple del mes de març:

"Per que en el Ple diuen unes coses i després en fan unes altres? Quin interès tenen en no informar de la veritat als grups de l’oposició?"

En el Plenari celebrat el mes de setembre de 2007 es va aprovar, amb els vots a favor de CIU i AISA-FIC i les abstencions d’Iniciativa-EPM i ERC, sol·licitar al Centre de Telecomunicacions de Catalunya una freqüència per una emissora de ràdio municipal. Els grups d’Iniciativa-EPM i ERC manifestaren que, malgrat estar d’acord amb la creació d’una emissora municipal, no podien recolzar a l’equip de govern pel fet de que no acompanyaven la proposta amb un projecte definit com es el plànol d’ubicació del centre emissor, memòria de programació, finançament, gestió del servei, etc. tal i com constava a l’informe de secretaria. Va ser llavors quan, tant l’alcalde com dos regidors/es de CIU, van repetir fins la sacietat que només sol·licitaven una reserva de radiofreqüència amb el que la documentació no és requeria i que, aquesta, seria tractada i debatuda en un proper Ple.

El fet, però, es que Iniciativa-EPM va posar de manifest de que l’alcalde tramità el mes de desembre del 2007, només dos mesos després, tota la documentació que tant havien reiterat que no es requeria. Així enviava a la Direcció General de Comunicació i Serveis Audiovisuals plànols d’ubicació del centre emissor, memòria explicativa amb la programació, les previsions de finançament, forma de gestió del servei, etc.

El 28 de setembre de 2007, “donde dije digo ...”:



Primeria del mes de desembre de 2007, “... hago Diego”:



Per saber més:

22 de maig del 2008

Breus de la política municipal

Durant el torn de preguntes realitzades per Iniciativa-EPM el Ple del dia 31 de març, varem poder assabentar-nos de varies qüestions:
Subvenció de 2.500 €

El Departament d’Educació ha atorgat a l’Ajuntament de Tivissa una subvenció de 2.500 € per la realització d’activitats extraescolars. Una part de la mateixa està destinada a la concessió d’ajuts a l’alumnat amb menys recursos i cal que es tramiti durant el 1er. trimestre del curs escolar.

En aquest sentit, el grup municipal d’Iniciativa-EPM, va preguntar quin era el programa d’activitats extraescolars el·laborat per l’Ajuntament; si havien participat en el mateix el Consell Escolar i l’AMPA i si les esmentades activitats extraescolars subvencionades pel Departament d’Educació es duien a terme. A més, van preguntar si s’havien tramitat, durant el 1er. trimestre del curs escolar, l’ajut a l’alumnat amb menys recursos i, en cas afirmatiu, amb quins paràmetres o bases s’ha regit l’equip de govern.

L’EEIM Ding-Dong no compleix normativa

Durant el passat mes de gener, la Inspecció Educativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya va emetre un informe del que es desprèn que, d’acord amb el Decret 282/2006 de 4 de juliol, a l’Escola d’Educació Infantil Municipal Ding-Dong li correspondria tenir cinc professionals en actiu, dels quals, pels tres grups d’alumnes existents, almenys un hauria d’estar en possessió del títol de mestre Especialista en Educació Infantil.

Així, l’Ajuntament de Tivissa incompleix la normativa en matèria de personal i en quant a la titulació obligatòria requerida per la Llei doncs només té contractades tres professionals: una llicenciada i dues amb FP2 Llar d’Infants.

Sol·licitud de moratòria de la nova taxa de l’EEIM

En relació a l’Escola Bressol, el grup municipal d’Iniciativa-EPM va fer un prec a l’equip de govern de CIU sol·licitant “retornar als pares i mares l’import dels nous preus aplicant els anteriors fins al mes de setembre en que s’ha d’iniciar el proper curs 2008-2009”. El prec el fonamentà en el fet de que s’aplica la nova ordenança el mes de febrer, a meitat del curs escolar, i ho fa amb uns increments espectaculars el 70 i el 88%, quan el lògic seria aplicar-la a l’inici del curs escolar.

La resposta de l’equip de govern, seguint amb la tònica habitual, vindrà el proper Ple ordinari, fet que, amb independència de que el prec sigui acceptat o no, ja no servirà de res doncs el proper Ple ordinari, seguint amb la tònica habitual, no es preveu fins a finals de juny, data en que pràcticament ha finalitzat el curs escolar.




Renuncia a les subvencions

L’Ajuntament de Tivissa ha renunciat a una subvenció que l’Institut Català d’Energia, dins el Programa d’Estalvi i Eficiència Energètica, va atorgar-li per un import de 17.608 € pels centres Serveis Mèdics i Assistència Social que està construint.

L’Ajuntament demandat

Telefonica Móviles Espanya va presentar una demanda davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra l’Ordenança Fiscal nº 15 que l’equip de govern va aprovar en el Plenari de 16 de novembre de 2007.

Ens tallaran la llum?

Fecsa Endesa reclama a l’Ajuntament de Tivissa un deute per un import de 20.259 € corresponent als endarreriments acumulats de factures impagades per l’Ajuntament amb una antiguitat de més de quatre mesos.

14 de maig del 2008

Compartint lectura, compartint cultura

Després de cinc talls de llum intermitents (en el curt període de vint i cinc minuts) el dia 24 d’abril, d’una bona dosis d’indignació amb FECSA i després d’una nova placa base (la segona en dos mesos), formatejar el disc dur i reinstal·lar tots els programes, torno de nou a la xarxa. Encara que tard, torno a ser aquí.

Primer que tot “penjaré” aquest vídeo que vaig gravar de l’acte que els i les Joves d’Esquerra Verda organitzaren el diumenge dia 27 amb motiu de St. Jordi. Em comentaren que la iniciativa d’intercanviar llibres entre tots els que hi van voler participar va ser tot un èxit, doncs 117 llibres canviaren de mans en un acte molt amè que, per ser pioner a Tivissa, van valorar molt positivament.

Particularment em va semblar una molt bona i pràctica idea, i el “vermutet” molt encertat.


21 d’abril del 2008

Llibres lliures per St. Jordi

Tindré llibre per St. Jordi ...?

Amb aquests eslògan i amb motiu de la diada de St. Jordi, els i les Joves d’Esquerra Verda de Tivissa muntaran una parada el proper diumenge dia 27 pel matí a la plaça del Caragol. L’objectiu que persegueixen es que, aquest St. Jordi, hom que ho desitgi pugi marxar cap a casa amb un llibre sense cap cost econòmic afegit.

La iniciativa, pionera a Tivissa, consisteix en un intercanvi de llibres entre tots aquells que hi vulguin participar. Cadascú aporta un llibre que quedarà en un “banc” provisional de llibres a l’espera de que, tots aquells que visitin l’estand, puguin accedir a d’altres lectures amb l’única condició d’haver aportat prèviament el seu llibre.

L’organització, que ha obert un fotolog per donar publicitat de l’esdeveniment i per a que tots els interessats puguin donar la seva opinió , també oferirà un vermut als visitants.

13 d’abril del 2008

Abril de República

No sóc res. Mai seré res. No puc voler ser res. A part d’això, tinc en mi tots els somnis.

(Fernando Pessoa)

Resta molt per fer i res es impossible

Des de la memòria de la segona cap a la tercera.

Visca la República!!

12 d’abril del 2008

En un encreuament

¿? Com es pot concedir llicencia d’obres a l’empresa Onviure de la totalitat de l’immoble, terrassa inclosa, i després requerir al Sr. Burata que presenti un projecte executiu de rehabilitació per la terrassa?

Prosseguirà l’equip de govern a deixar sense efecte l’acord de Ple com demana l’empresa?

Es prendrà un altre acord municipal requerint a l’empresa, en qualitat d’única propietària, per que pugui optar al seu enderroc desprès del reconeixement de propietat al Sr. Burata?

Que farà l’equip de govern en aquest afer?

Amb aquestes preguntes formulades pel grup municipal d’Iniciativa-EPM de Tivissa durant el passat Plenari, es posà de manifest la delicada situació en que ha quedat l’Ajuntament després d’aprovar, el 16/11/2007, l’expedient de ruïna econòmica de la terrassa (i parets que la sustenten) que sobrevola el solar del C/del Sol, 15. De fet, Iniciativa-EPM ja va votar en contra d’aprovar aquest expedient manifestant que “això acabarà als tribunals i l’Ajuntament, subsidiàriament, en serà responsable si aprova aquest expedient de ruïna econòmica”.

Així tindríem que per una part:

L’Ajuntament aprovà, en el Plenari del 16/11/2007, declarar en estat de ruïna econòmica parcial la terrassa i les parts que la sustenten de l’immoble de la Plaça de les Sitges, 1 que sobrevola el solar del C/ del Sol, 15 propietat de l’empres Promotora Onviure Habitatges de Qualitat, S.L.

Per altra part:

El propietari de la terrassa presentà un recurs de reposició a l’Ajuntament sol·licitant deixar sense efecte l’estat de ruïna econòmica parcial declarat per l’Ajuntament.

I per un altra part:

L’empresa Promotora Onviure Habitatges de Qualitat, S.L. presenta un Recurs de Reposició previ al Recurs Contenciós Administratiu contra l’acord del Plenari de l’Ajuntament del 16/11/2007 pel qual es declara ruïna econòmica parcial enlloc de ruïna econòmica total la terrassa tal i com sol·licitava l’empresa promotora, i que es deixi sense efecte l’acord de Ple requerint es faci un nou acord que declari ruïna econòmica total i deixi a l’empresa l’opció d’enderrocar o rehabilitar la terrassa per considerar-se única propietària.

Tot un afer que té la pinta de convertir-se en “culebrón”, però dels que acaben malament per les butxaques dels veïns. Tota una història que com ja manifestà la Sra. Secretaria de l’Ajuntament “ve pel dret de vol de la terrassa”.


8 d’abril del 2008

L’Ajuntament de Tivissa no paga les quotes de la Seguretat Social

Paga que es gata No paga les quotes de la Seguretat Social per no tenir donada d’alta una treballadora municipal. Així, a preguntes fetes pel grup municipal d’Iniciativa-EPM en el punt de precs i preguntes de l’ordre del dia del Plenari del dia 31 de març, vam poder assabentar-nos de que l’equip de govern de CIU de l’Ajuntament de Tivissa te una treballadora sense estar afiliada a la Seguretat Social i, conseqüentment, no li cotitza les quotes a aquesta. Així, l’Ajuntament té un descobert a la Seguretat Social corresponent a l’arquitecta municipal des de l’1/08/2003 fins al 31/07/2007 per un import total del deute de més de 26.000 € que tindria un recàrrec per no haver cotitzat en el plaç corresponent de més de 5.000 €, el que representa que l’Ajuntament haurà de fer efectiu un muntant de 31.487 € en concepte de deute amb la Seguretat Social.

Però si el fet d’haver de fer efectiva aquesta important quantitat per tenir durant pràcticament quatre anys a una treballadora sense donar-la d’alta a la Seguretat Social no es suficient, la Inspección de Trabajo y Seguridad Social ha aixecat un Acta d’Infracció per una falta greu en matèria de Seguretat Social condemnant a l’Ajuntament a pagar una multa de 1.500 €.

També vam poder saber que, segons manifesten la Sra. Secretaria de l’Ajuntament i l’arquitecta municipal en compareixença davant de la Inspecció de la S.S., l’arquitecta només treballa a l’Ajuntament una tarda a la setmana pel que rep una remuneració de 1.868 € mensuals.

Déu n’hi do!!


7 d’abril del 2008

CIU de Tivissa obstaculitza la tasca del Síndic de Greuges

La premsa duia la noticia, així ho publicaven el Diari de Tarragona i El Punt com també Ribera on line.

De fet, els que vàrem assistir al Plenari del passat dia 31 de març vam poder assabentar-nos-en gràcies a les preguntes que el grup municipal d’Iniciativa-EPM va formular a l’equip de govern de CIU de l’Ajuntament de Tivissa:

Iniciativa-EPM: “Al nostre grup li fa tristor haver de ser els primers del mon mundial”

- Sr. alcalde, per quin motiu o motius no informen de les mesures adoptades per part de l’Ajuntament a l’activitat de l’empresa Àrids El Català desprès de la resolució del Síndic on exposava una sèrie de consideracions en relació a l’actuació del nostre Ajuntament?

- O potser l’equip de govern ha fet cas omís de la resolució del Síndic preferint sortir a l’informe anual que el Síndic presenta al Parlament de Catalunya podent fer públic el nom de les persones i el que seria greu es que es fes públic el nom del l’Ajuntament de Tivissa com administració local que obstaculitza l’exercici de les funcions de la Sindicatura de Greuges, institució creada pel parlament de Catalunya?

L’Ajuntament de Tivissa hauria fet cas omís als diferents requeriments del Síndic de Greuges quan, el mes de gener del 2007, sol·licitava a l’Ajuntament informació sobre les mesures adoptades en referència a l’activitat extractiva de la pedrera Àrids El Català que te oberts varis expedients pels Departaments d’Indústria i de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya per explotar sense permís terrenys catalogats

“Aquest afer a portat que l’antic equip de govern estigui imputat”

d'utilitat pública i com a àrea forestal protegida i quan, el mes de desembre del mateix any, li recorda amb un altra sol·licitud que resta a l’espera de la resposta de l’Ajuntament tot especificant el fet de que “l’administració de la que sou responsable no te cap voluntat de col·laborar amb la institució de la Sindicatura de Greuges” posant així en coneixement de l’Ajuntament la finalització de la seva intervenció i el fet de que donarà compte de l’assumpte davant del Parlament de Catalunya en l’informe que anualment li presenta.

De fet podem veure (a les pàgines 393 i 450) com a l’informe anual que el Síndic de Greuges presenta al parlament surt a relluir l’Ajuntament de Tivissa en l’apartat 2.4 Anàlisi de la manca total de col·laboració de les administracions on esmenta les administracions que no han respost a les investigacions del Síndic i en l’apartat 2.5 Expedients en que l’Administració no ha col·laborat on fa referència a les administracions que tenen una manca total de col·laboració per no respondre a les peticions d’informació del Síndic i n’obstaculitza la investigació, tot referint-se a l’Ajuntament de Tivissa com: “Manca d’actuació municipal davant les reclamacions pel funcionament d’una activitat extractiva que opera sense llicència adequada a la seva activitat real”.

En opinió meva, si de per sí es greu que l’equip de govern no col·labori amb la Sindicatura de Greuges i n’obstaculitzi les investigacions i que els cinc regidors de CIU de l’antic equip de govern que van signar el conveni amb Àrids El Català estiguin imputats per un delicte de prevaricació, també em demostra una frivolitat total el nostre alcalde quan demagògicament, en referència al Síndic de Greuges, declara a la premsa “aquest senyor ha estat triat a dit per un partit”. Un total menyspreu cap a la Institució i, per extensió, cap a el Parlament de Catalunya.

No se si val la pena fer-li memòria al Sr. alcalde que el Síndic és escollit per tres cinquenes parts del Parlament (articles 2 i 5 de la Llei 14/1984 de 20 de març, del Síndic de Greuges modificada per la Llei 12/1989, de 14 de desembre) a proposta d’una Comissió parlamentària constituïda a tal fi i que en aquest cas va ser elegit amb els vots del PSC, ERC, PP i ICV i l’abstenció de CIU.


Per saber més:

Conceqüències d'una gestió municipal amb un govern de CIU

Espoliació municipal

Carta de EVA Tivissa

4 d’abril del 2008

L’Ajuntament de Tivissa s’adhereix a la Asociación Nacional de Municipios con Instalaciones de Energías Renovables.

Així quedava aprovada l’adhesió i el nomenament de l’alcalde com a representant de l’Ajuntament a l’Associació amb els vots a favor de CIU i d’AISA-FIC i l’abstenció d’Iniciativa-EPM (el regidor d’ERC va excusar la seva presencia).

La proposta d’adhesió formulada pel grup de govern de CIU es fonamenta amb la decisió d’aquests de la instal·lació de parcs eòlics al terme municipal i de la instal·lació del parc fotovoltaic al “Castellet de l’Esteve” que es va aprovar el passat Ple de la corporació i del que donarà inici properament el concurs públic per la concessió administrativa de la seva instal·lació.

L’Associació, amb seu a Madrid i que està encara en tràmits de legalitzar-se, te per objectiu l’assessorament dels Ajuntaments que compten amb la presencia d’instal·lacions d’energies renovables dins el seu municipi.

2 d’abril del 2008

El Vial canvia de nom

El Vial en construcció, 1992 El carrer del Vial canviarà de nom a proposta del grup de govern de CIU a l’Ajuntament de Tivissa. Així, el fins a les hores conegut Carrer del Vial passarà a dir-se Avinguda Catalunya. La proposta va ser aprovada en el plenari del passat dia 31 de gener amb els quatre vots a favor de CIU, l’abstenció d’AISSA-FIC i els tres vots en contra d’Iniciativa-EPM (cal fer menció de l’absència del regidor d’ERC que va excusar la seva presencia).

El portaveu d’Iniciativa-EPM va fer la proposta d’anomenar Avinguda del Vial enlloc del nou nomenclàtor proposat per CIU després d’explicar que en passades legislatures ja s’havien canviat els noms de diferents carrers dels nuclis del municipi per evitar les confusions amb les adreces que sovint es produient tot seguint amb el costum de posar-li el nom amb el que popularment es coneixien els carrers “i això es coneix per Vial, també podria dir-se Avinguda del Vial”, va dir. I va fer explicació del seu vot en contra pel fet de que, en opinió seva, “els carrers s’han de dir pel nom amb que es coneixen”.

El portaveu de CIU va argumentar que ja existeixen d’altres noms de carrers semblants en el municipi i que “la línia de treball a seguir” era la de persistir en que els diferents nuclis del municipi tinguin codi postal propi, cosa que, segons va dir, ja s’havia intentat en varies ocasions sense èxit i manifestà la seva intenció de seguir “encaparrats” en continuar provant-ho.

21 de març del 2008

Projecció a la Societat Obrera de Tivissa

El proper diumenge dia 30 i a les 18 hores tindrà lloc a la sala La Valquiria de la Societat Obrera de Tivissa la projecció del reportatge de vídeo “Ricard Cavallé (Catalí), 40 anys de cinema a Tivissa”.

Aquí podeu veure una avenç del reportatge realitzat per Ramon Aragonés.

17 de març del 2008

Violència de gènere

Original i impactant curt sobre la violència de gènere.



10 de març del 2008

Resultats electorals a Tivissa

Una aclaparadora victòria del PSC-PSOE va tancar la jornada electoral d’ahir a Tivissa. Així, amb una participació del 77,65%, una abstenció del 22,35% i 7 vots nuls i 8 en blanc, s’acabava l’escrutini.

En relació a les eleccions del 2004, el PSC-PSOE aconsegueix un increment de 10,62 punts en percentatge de vot que la converteix en la força més votada i relegant a un segon lloc a CIU malgrat aconseguir un increment del 4,62 punts en percentatge de vot. ERC sofreix una davallada de 12,27 punts, el PP de 3,8 punts i ICV-EUA de 1,4 punts.

També a Tivissa s’ha deixat notat la tònica general imperant a la resta de Catalunya i de l’estat espanyol: la consolidació del bipartidisme i l’opció massiva del vot útil.

Els resultats:


Candidatura Vots % Vàlids
PSC-PSOE 372 34,32
CIU 318 29,34
ERC 148 13,65
PP 127 11,72
ICV-EUA 92 8,49
RC 8 0,74
PACMA 4 0,37
EI 4 0,37
AES 2 0,18
PSD 1 0,09

2 de març del 2008

Carta oberta a Lluís Suñé

De democràcia participativa, de Suñé i del Marino del PP

Benvolgut Lluís:

Ets un indigent? Ets un okupa? Soc un tocino?

En llegir les meves preguntes, de ben segur que ja sabràs a que em refereixo. Sí, em refereixo al “Marineret” de las Nuevas Generaciones del PP, el mateix que et dedica l’article al seu bloc i que et menysprea a tu i a tots els que properament et donarem la nostra confiança amb el vot les properes eleccions del dia 9 de març.

A tu et tracta d’indigent, d’okupa, d’anar mal vestit, de no afaitar-te per sortir a la foto per acabar equiparant-te amb els terroristes:
“Es un indigente? Es un okupa? Nooo!!! Es un candidato al Congreso de los Diputados!” (...) “... ni siquiera ha sido capaz de enfundarse una ropa mínimente decente o afeitarse para salir en la foto” (...) “Ver la foto de semejante indigente en los carteles de la calle más transitada de Tarragona me produce, además de repulsa visual, un sentimiento de pena por lo que estamos dejando entrar en las instituciones políticas de nuestro Estado” (...) “Primero dejamos entrar terroristas en las instituciones, ahora comunistas mal vestidos. No sé que es peor”.

A la resta, als votants d’ICV, ens titlla de porcs:
“Si esto es un candidato al Congreso de los Diputados y alguien le vota para que sea su representante, más vale que empecemos a plantearnos en qué clase de piara estamos convirtiendo la sociedad en la que vivimos”.

Al “Marineret” del PP se li ha d’explicar que no ens venen de nou Lluís Suñéaquestes sortides de guió dels representants de la dreta més rància i recalcitrant, dels “senyoritos” de tota la vida que, encara ara, no poden admetre que la “plebe” puguem elegir els nostres candidats per defensar els nostres interessos (que òbviament xoquen radicalment amb els seus). Per ells encara som una turba descontrolada, un populacho ignorant que no té drets, que no s’ha d’atrevir a sortir-se del seu rol (treballar, callar i creure), que necessita de mà dura i del tutelatge dels patricis.

Amic Lluís, veient individus com el ¿Sr.? Marino José Perez Creus, president de Nuevas Generaciones del PP de Tarragona, només em resta esperar ansiosament el dia 9 per fer us del meu dret a vot i poder votar ICV un cop més, per poder votar-te com el meu cap de llista per Tarragona, com el meu tribú de la plebe: un fill del poble, honest, sincer i sense complexes. I als “senyoritos” fatxes, fatxendes i vanitosos ... “que els hi vagin donant”.

P:D.: Quan em disposo a “penjar” aquest article, me’n adono de que l’article del “susodicho” individu al que faig referència ha estat eliminat del seu bloc. Per tant només puc remetre als interessats a la noticia que publica avui el diari El punt.

28 de febrer del 2008

Acte de campanya d'ICV-EUA

Lluís Suñé Solucions justes, lògiques i valentes

Demà divendres dia 29 i a les 20 hores tindrà lloc l’acte de campanya d’ICV-EUA al Casal Cultural amb motiu de les eleccions al Congrès dels Diputats del proper dia 9. Intervindran Lluís Suñé, cap de llista per Tarragona; Amparo Perez, numero 3 de la llista i Jaume Bosch, diputat al parlament de Catalunya.

27 de febrer del 2008

De subvencions i E.D.A.R.'s

Gràcies a la bateria de preguntes que Iniciativa-EPM va formular en el plenari del 21/12/2007 ens vam poder assabentar que l’Ajuntament de Tivissa a perdut una subvenció i altres dues es veuen retallades per no aportar la documentació pertinent.

Així, vam poder assabentar-nos que una subvenció de 6.000 € que havia concedit l’Institut Català d’Energia es perd per que l’Ajuntament no va presentar els corresponents justificants ni va sol·licitar una prorroga de la subvenció. Que una part de la subvenció concedida pel Departament d’Interior i destinada al parc de bombers es perd per no estar justificada en la seva totalitat. Que d’una subvenció inicial de 1.250 € concedida pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona queda reduïda també a 658 € per falta de justificació per part de l’Ajuntament.

També vam assabentar-nos de que malgrat les queixes formulades per part de l’equip de govern al Departament de Medi Ambient per la manca de celeritat en la construcció de la E.D.A.R. (Estació Depuradora d’Aigües Residuals), aquesta ja estava concedida a l’anterior equip de govern i “amb el projecte fet”, va manifestar el

Vostè te l’obligació de no enganyar i vostè te l’obligació de desencallar les coses

portaveu d’Iniciativa-EPM. A més, es va ficar en evidencia que l’Ajuntament, el maig del 2007, va sol·licitar a l’ACA un canvi d’ubicació de la depuradora per que, segons l’equip de govern, l’ubicació proposada per aquesta quedava en una parcel·la ubicada dins del nucli urbà, a la qual cosa el portaveu d’Iniciativa-EPM va manifestar que “cal dir que es fals que quedi dins del nucli urbà i es fals que l’ubicació l’hagi proposat l’ACA, donat que la va proposar l’anterior equip de govern”. Posteriorment, el mes de juliol del 2007, l’equip de govern va presentar una al·legació a la Confederación Hidrografica del Ebro dient, aquest cop, que està situada en terrenys limítrofes al casc urbà de Tivissa i que la qualificació urbanística dels terrenys on s’ha d’ubicar la depuradora es zona de protecció de la façana del nucli urbà, el que segons l’equip de govern, incompliria les normes urbanístiques. “Hem de dir, una vegada més, que es fals el que al·lega el Sr. alcalde donat que l’ubicació proposada es troba en qualificació urbanística 7a equivalent a zona agrícola permanent”, va dir el portaveu d’Iniciativa-EPM i va aludir a l’alcalde tot dient-li “vostè te l’obligació de no enganyar i vostè te l’obligació de desencallar les coses” . L’ubicació proposada pel Sr. alcalde es troba situada en la zona del camp de golf proposada en el P.O.U.M. que, no oblidem, va ser retirat i anul·lat com a conseqüència de la moció presentada per Iniciativa-EPM i que va ser votada favorablement per ERC i AISA-FIC. El que no deixa de sorprendre es el fet de que la llei contempla la obligatorietat de que han de ser els promotors de l’urbanització i camp de golf els que han de sufragar aquest equipament. A més, l’E.D.A.R. prevista i aprovada per l’anterior equip de govern d’Iniciativa-EPM contempla també col·lectors d’alta de clavegueres de nova construcció que només poden ser viables si s’ubica l’E.D.A.R. en el lloc que aquests van proposar.

També ERC va formular tot un seguit de preguntes a l’equip de govern. Entre elles una que s’interessava per l’actual estat de les obres de la piscina coberta i el motiu pel qual l’Ajuntament va avançar una important quantitat de diners a l’actual concessionari de l’explotació així com també l’import total d’aquests.

Les preguntes formulades pels grups a l’oposició, en el cas que siguin contestades, es de suposar que ho seran en el proper plenari tal i com ja va manifestar l'alcalde en un anterior ple.

16 de febrer del 2008

Entrevista a Lluís Suñé

Desprès d’haver estat quinze dies fora de joc per problemes tècnics, ja torno a ser aquí. Una avaria a la CPU que m’ha obligat a canviar la placa base, m’ha mantingut “desconnectat” de la xarxa durant dues setmanes. Per tant, a partir d’avui, tornaré a actualitzar el bloc amb noves entrades.

Lluís SuñéComençaré amb aquesta entrevista que vaig realitzar a Lluís Suñé, cap de llista d’ICV per la demarcació de Tarragona a les properes eleccions generals del 9 de març i que vaig tenir el plaer de fer-li el passat 31 de gener durant una visita que va realitzar a Tivissa amb motiu de les properes eleccions generals.

Com i quan arribes a la política?
Doncs als 17 anys, militant al MDT (Moviment de Defensa de la Terra). I després ja, lluita social estrictament.

És la primera vegada que encapçales una candidatura d’àmbit superior al municipal?
Sí, les úniques experiències d’àmbit superior al municipal van ser al 2003 que vaig anar de cinquè a la llista d’ICV al parlament de Catalunya encapçalada per la Dolors Comas que em va demanar el recolzament i ho vaig fer amb molt de gust, era nou en política. Després al 2007, amb la candidatura d’en Daniel Pi, també al cinquè lloc.

Llegint el teu bloc, he pogut extreure’n que d’us la bossa plena de somnis i d’il·lusió, qualitats que és troben a faltar avui dia. Que més i dus a la bossa?
Actitud combativa. Jo la campanya no me la plantejo amb promeses, es a dir, que l’única filosofia d’esta campanya i de la meva vida és prendre actitud. Jo entenc que, a la vida, l’ideologia és molt important per poder prendre decisions, prenent decisions sense ideologia acabes o equivocant-te o acabes anat a l’oficina de corrupció. Per tant l’ideologia és fonamental per prendre decisions, però no crec en els programes electorals en sí i no crec en les promeses en sí, si no en les actituds. Per tant, l’únic que em puc vendre es que soc catalanista, soc d’esquerres , soc ecologista i que he defensat durant aquestos anys de joventut el meu territori per la seva dignitat, estrictament això. I aquest és el meu valor i aquest és el meu programa.

També hi portes xecs amb 400 i 2.500 euros per repartir entre la ciutadania?
No. Avui aquest plantejament també me’l feien al bloc, és un bloc molt “xulu” eh! ... (rialles) ... i un comentarista em dia “jo t’anava a votar però ara ja dubto per que si algú em paga un cap de setmana per ahi jo canvio el vot” i jo li contesto que estic preparant unes propostes que sorprendran al mon i li prometo 4.500 € de salari Lluís Suñébase, apartament amb aigua i llum pagada per l’estat, una rentadora, un microones i li acabo dient ...“es que se m’he n’anat la pilota”. Es a dir, promeses zero, no hi han xecs.
El xec no serveix per solucionar el problema de base. En cap estat, encara que et donessin 200 € per pagar-te el lloguer no es solucionaria el problema de l’habitatge. Per tant, el que cal son polítiques que obliguin als que dominen el mercat immobiliari a abaixar els preus, que ataquin el problema des de l’arrel, que l’accés al mercat de treball sigui un dret i no un luxe, que els salaris siguin dignes i que no sigui barato l’acomiadament. Es a dir, cal que canviem una societat en que els rics i poderosos especulen amb nosaltres i que ens intenta fer creure que amb xecs de 2.500 i 400 €, que venen dels nostres impostos, de l’erari públic, tindrem la vida més fàcil. Les polítiques de l’estat han d’anar dirigides a l’abaratiment de la vivenda i dels lloguers, a acabar amb la precarietat laboral i que els nostres joves no hagin d’esperar als cinquanta anys per poder marxar de casa.

Que creus que hi tenim a dir la gent del sud de Catalunya a Madrid?
Que s’heu de reivindicar. Una de les coses que des de l’òptica del Camp de Tarragona es que, de vegades, no comprenia coses de les Terres de l’Ebre. En aquests tres mesos que he anat tombant i parlant amb molta gent, he comprés perfectament que la gent de les Terres de l’Ebre salti a la mínima que es belluga algo, el projecte Castor mateix és un insult al territori. Jo crec que l’actitud de les Terres de l’Ebre ha de ser la que té ara, es a dir, el radicalisme opositor i, sobretot, les Terres de l’Ebre no han de ser el cul de sac d’aquest país ni la germana lletja ni la maltractada, si els ventiladors giren molt bé aquí també ho fan a l’Empordà. Per tant, el Camp de Tarragona ha de ser més solidari amb les Terres de l’Ebre i hem d’intentar evitar qualsevol projecte més sempre i quant no estigui basat en una planificació territorial i, sobretot, en l’opinió i la participació de la ciutadania, tant aquí com en el Camp de Tarragona, com a tot arreu, és fonamental.

Com creus que ha incidit ICV en la política del govern del PSOE durant aquests últims quatre anys?
Per mi en positiu, encara que ens cal més força. El PSOE, les lleis que enriqueixen encara més als rics les ha fet amb Duran i Lleida, les polítiques socials, com podria ser la de la memòria històrica, les ha tingut de fer amb ICV. Amb aquestes eleccions hem d’evitar un Duran i Lleida reforçat que diu que no hi cabem tots en aquest país encara que jo em plantejo si no son ells els que no hi caben . I per un altre costat, ens cal una ICV reforçada per a que no depenguin d’aquesta dreta que ratlla la xenofòbia.

Per acabar, m’agradaria que em diguessis el que, a títol personal i fins aleshores, ha estat el millor i el pitjor d’embarcar-se en un viatge com aquest.
Bueno, el pitjor ha estat per la meva gent. Tinc família, tinc companya, tinc un gos invàlid ... aquesta ha estat la part pitjor en el sentit de que estàs molt de temps fora de casa. La part positiva, la que més m’apassiona, la política m’apassiona, el conèixer cares noves, gent que porta dècades treballant al territori i que espero que desprès d’aquestes eleccions puguem mantenir una relació per continuar combatent contra les injustícies territorials. La part més positiva, l’unitat.

Lluís Suñé Morales, a més de candidat d’ICV a les eleccions generals, és regidor de l’Ajuntament de Torredembarra per Alternativa Baix Gaià-EPM (ABG-EPM)